De RaDiOrg helplijn: wat kan je verwachten?
Hieronder vind je een overzicht van de manieren waarop wij je kunnen helpen.
Ook al zijn er beperkingen in wat we voor je kunnen doen, we moedigen je toch aan ons te contacteren met al jouw vragen. Want wie weet vinden we andere manieren om je op weg te helpen naar de ondersteuning die je nodig hebt.

Wat kunnen we voor je doen?
We kunnen je op weg helpen naar algemene, correcte informatie over jouw aandoening. |
We verwijzen je door naar een ziektespecifieke patiëntenvereniging als die bestaat. |
We helpen je in de zoektocht naar optimale expertise voor jouw aandoening. |
Desgewenst proberen we je in contact te brengen met lotgenoten. |
We kunnen je adviseren als je een patiëntenvereniging wil opstarten. |
We kunnen visibiliteit geven aan jouw zeldzame ziekte met een getuigenis op onze website. Dat kan ook geanonimiseerd. |

Wat kunnen we niet voor je doen?
De mensen die onze helplijn bemannen zijn geen medische professionals. Ze kunnen nooit medisch advies verstrekken. |
We kunnen geen financiële steun bieden. |
We kunnen u niet aan medisch hulpmateriaal, medicatie of andere materiële ondersteuning helpen. |
We spreken ons niet uit over medische adviezen die je bij je behandelende team hebt gekregen. |
We nemen nooit rechtstreeks contact op met je behandelende arts of medisch team. |
Wij kunnen je niet helpen bij administratieve procedures betreffende jouw zorgtraject. |